הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

Rulings in Englishאומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלימתנהנאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעה ועיקולצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

הסכם פשרה לפריסת חובות 83073

תקציר

התובע הלווה לנתבע סכומי כסף גדולים, ואמור היה לקבל אותם בפריסת תשלומים. לאחר שעבר זמן וחלק מהתשלומים נפרעו, חדל הנתבע לשלם לתובע. בית הדין הביא את הצדדים לפשרה ולפריסת תשלומים חדשה.

בס"ד, כ"ו אלול תשפ"ג

12 בספטמבר 2023

 תיק מס' 83073

פסק דין ביניים

בעניין שבין

התובע

לבין

הנתבע

להלן: "נתבע 1" או "הנתבע"

להלן "נתבע 2" או "הנתבעת"

שניהם ביחד להלן "הנתבעים".

רקע כללי ותמצית טענות הצדדים

התובע גמל חסד עם הנתבעים שהיו במצוקה כלכלית והלווה להם סכומי כסף רבים לאורך תקופה ארוכה. סך כל ההלוואות אותן התחייבו הנתבעים להחזיר עמד בתאריך ח' תמוז תש"פ על סכום של 299,800 ₪ (להלן "ההלוואה"). בין התובע והנתבעים סוכם בכתב כי הנתבעים יחזירו את ההלוואה בהחזר חודשי של 3000 ₪, וכן סוכם שכספי קרנות ההשתלמות שלהם יעברו לרשות התובע כאשר יעמדו לפדיון. מוסכם על הצדדים כי ההלוואות ניתנו בשל קשיים כלכליים אליהם נקלע הנתבע, ושימשו אך ורק את הנתבע, בעוד הנתבעת לא השתמשה בכסף. הגדרתה כלווה נעשתה לדרישת התובע, ובשל לחץ מצד  הנתבע, שהיה נשוי לה באותה העת. לאורך כל תקופת ההלוואות אשר התחילו בשנת תשע"ו החזיר הנתבע את הכסף באופן לא סדיר, ובסך הכל החזיר עד לחודש 10.21 סכום של 29,500 ₪. החל מחודש 11.21 הפסיק הנתבע להחזיר את ההלוואה על אף פניות התובע, וסכום ההלוואה שטרם שולם עמד על סך של 270,300 ₪.

התובע דורש מהנתבע את הסכומים הבאים:

תשלום מיידי בסכום התשלומים שלא בוצעו החל מחודש 11.21 ועד היום, ס"ה 75,500 ₪.

פרעון של 3000 ₪ בחודש עד לפרעון ההלוואה כולה העומדת על סך 270,300 ₪.

החזר עבור אגרת בית הדין בסכום של 4,055 ₪.

הנתבע מודה לטענות התובע, ואף מודה לו על עזרתו הרבה, אך מבקש פריסה נוחה יותר של התשלומים.

 

הסכם הפשרה

מתוך הבנה למצב הכלכלי בו נמצא הנתבע סוכם בין הצדדים הסכם פשרה זה, אשר התקבל על ידם:

הנתבע חייב לשלם לתובע סך 270,300 ₪ בגין החזר ההלוואה שנטל ממנו.

סכום של 4,055 ₪ אותו שילם התובע לבית הדין, יצורף לסכום החוב,  וסך הכל חייב הנתבע לשלם לתובע סכום של 274,355 ₪.

הנתבע יפרע לתובע, באמצעות גורם שלישי, סכום של 3,000 ₪ בכל חודש, עד לפרעון החוב כולו. סכום זה יועבר ביום ה 10 לכל חודש קלנדרי, החל מחודש ספטמבר 2023.

הנתבע יעביר לתובע תדפיס עדכני של מצב קרן ההשתלמות ומועד פרעונה וכן של הסדר החובות האחרים בהם הוא נמצא עד לתאריך 10.9.23.

כאשר יגיע מועד הפרעון של קרן ההשתלמות (בעוד כשנתיים),  הנתבע יעביר את כל הכסף שניתן לפדות מהקרן (90%) ולא פחות מסכום של 75,000 ₪ לחשבון התובע, על חשבון החוב. לאחר פרעון זה, תחושב שוב יתרת החוב העדכנית, והפרעון החדשי ימשך עד לסיום תשלום החוב.

הנתבע מקבל עליו את התובע כנאמן להוכחת קיום או אי קיום הסכם הפשרה על כל תנאיו.

אם התובע יטען כי הנתבע  לא עמד בתנאי כלשהו מהסכם הפשרה, אפילו באופן חד פעמי, הוא יהיה רשאי לפנות לבית הדין לבקשת סעד ובכלל זה לדרוש לבטל את הסכם הפשרה ובמקומו לקבל פסק דין סופי.

החלטות

בית הדין נותן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה הנזכר לעיל סעיף ב.

אם במשך חמש השנים הקרובות התובע יפנה לבית הדין ויטען כי הסכם הפשרה לא קויים על ידי הנתבע, ידון בית הדין בכלל הטענות וההוכחות אותן העלו הצדדים ויוציא פסק דין סופי.

פסק הדין ניתן בתאריך כ"ו באלול תשפ"ג, 12 בספטמבר 2023

בזאת באנו על החתום

__________________

הרב יורם קאפח

__________________

הרב אורי סדן, אב"ד

__________________

הרב יהונתן ארנברג