הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

Rulings in Englishאומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלימתנהנאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעה ועיקולצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

פשרה במחלוקת בין מתווכים לרוכש דירה 83077

תקציר

בית הדין הביא את הצדדים להסכמה על פשרה והכריע בעניין הוצאות המשפט

ב"ה, כ"ז בתמוז תשפ"ג

16 ביולי 2023

תיק מס' 83077

פסק דין

בעניין שבין

מתווכים – התובעים

לבין

קונה דירה – הנתבע

רקע

התובעים מתווכים מורשים.

במהלך שנת תשפ"ב התובעים הראו לנתבע דירה ב***. לאחר תקופה מסויימת הנתבע רכש את הדירה תמורת סך 875,000 ₪.

פרטי המקרה מורכבים כפי שהדבר התברר במהלך הדיון בבית הדין. היות והצדדים הגיעו לפשרה במהלך הדיון, נציין את טענות הצדדים בתמציתיות בלבד.

טענות התובעים

התובעים טענו שהנתבע חייב לשלם להם שכר טרחה עבור התיווך לפי חישוב של 2% + מע"מ  מתוך 920,000 ₪, כיוון שזה הסכום שבו היו יכולים, לטענתם, למכור את הדירה לאדם אחר.

טענות הנתבע

הנתבע טען שמעולם לא דובר איתו על כך שיצטרך לשלם דמי תיווך לתובעים וחשב שהם בסך הכל מתווכים מצד המוכר. כמו כן, מעולם לא הוחתם על ידם על הסכם תיווך כלשהו.

הפשרה

לאחר דיון אחד שהתקיים ביום כד תמוז התשפ"ג 13 ביולי 2023, הגיעו הצדדים להבנה משותפת וקבלו עליהם בפני בית הדין ששכר טרחה ע"ס 10,000 ₪ כולל מע"מ ישולם על ידי הנתבע לתובעים בתוך שלושים יום מיום הדיון, כלומר, עד לתאריך כד אב התשפ"ג. ובזה תוסר כל תביעה של התובעים לשכר טרחה עבור עבודת התיווך.  

הוצאות משפט

התובעים שילמו אגרה בסך 750 ₪. בית הדין פוסק כי לאור המדיניות הכללית של בתי הדין 'ארץ חמדה גזית' בנסיבות הקיימות על התובעים והנתבע להתחלק בצורה שווה בתשלום האגרה. לכן, על הנתבע לשלם סך נוסף של 375 ₪ לתובעים. גם סכום זה ישולם עד לתאריך כד אב התשפ"ג. 

החלטות

הנתבע חייב לשלם לתובעים סך 10,000 ₪ כולל מע"מ בתמורה לעבודת התיווך שביצעו עבורו ביחס לרכישת הדירה ב***.

הנתבע חייב לשלם לתובעים 375 ₪ נוספים עבור הוצאות משפט.

שני הסכומים הנ"ל ישולמו ע"י הנתבע לתובעים עד לתאריך כד אב התשפ"ג, 11 באוגוסט 2023.

בכך הנתבע משלים את חובותיו הכספיים כלפי התובעים ואין להם כל תביעה נוספת כלפיו.

כיוון שפסק הדין ביחס לשכר הטרחה התקבל בהסכמת הצדדים אין אפשרות לערער עליו.

ביחס לפסק הדין הנוגע לתשלום אגרת בית הדין ניתן לערער עד לתאריך יב אב התשפ"ג, 30 ביולי 2023.

פסק דין ניתן ביום  כ"ז בתמוז תשפ"ג, 16 ביולי 2023.

בזאת באנו על החתום

 

הרב גלעד מינץ – דיין   הרב עידו הבר – אב"ד   הרב בועז עג'מי - דיין