הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

Rulings in Englishאומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלימתנהנאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעה ועיקולצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

החלטת ביניים בנוגע לאופן תיקון ליקויים שהתגלו במבנה 82068-1

תקציר

בית הדין החליט כי הליקויים בשטח הציבורי יתוקנו על ידי הקבלן, ואילו הליקויים בדירתו של התובע יתוקנו על ידו והקבלן יפצה אותו על כך.

ב"ה, ט' בשבט תשפ"ג

31 בינואר 2023

תיק מס' 82068

פסק דין חלקי

בעניין שבין

התובע

לבין

הנתבעות

נתבעת 1

נתבעת 2

רקע

התובע רכש דירה מהנתבעת. בדירה התגלו ליקויים רבים.

לבקשת התובע הנתבעת ביצעה תיקונים בדירה, אולם, לטענת התובע נשארו ליקויים שלא תוקנו כלל, או שלא תוקנו כראוי, ובשל כך הוגשה התביעה שלפנינו לבית הדין.

לבחינת הליקויים ודרכי תיקונם הוזמנו על ידי ביה"ד חוו"ד משני מומחים. מומחה איטום מר שלמה כהן שהגיש דו"ח בנוגע לרטיבויות בבית. ומתחום הבניה אינג' מר מוטי קנפו אשר חיווה דעתו לגבי אופן תיקוני הרטיבות וליקויים נוספים בדירה. שניהם הגישו דוחות מסכמים שנשלחו לצדדים.

בעקבות הדברים שהושמעו בבית הדין ותכתובת שקיים ביה"ד עם הצדדים, ביה"ד מוציא פסק דין חלקי המפורט להלן.

הכרעת בית הדין

 מהתגובות לשאלות ביה"ד עולה שאין הסכמות בין הצדדים לגבי דרך תיקון
 הליקויים. ביה"ד סבור שהדרך הנכונה להגיע לסיום הסכסוך לתועלת שני
 הצדדים, היא ביצוע התיקונים על פי העקרונות הבאים:

ביה"ד מאשר לתובע לתקן את הליקויים שבתוך ביתו, וזאת על פי סעיף 7 בנספח יא לחוזה המכר, המקנה זכות לרוכש הדירה - במידה והתיקונים לא בוצעו בפרק הזמן שנקבע - לתקן על ידי קבלן מטעמו ולהשית את ההוצאה על הנתבעת. התיקונים יבוצעו על פי דו"חות המומחים שהיו בביתו, ובהתאם למחירים שנקבעו על ידי אינג' מוטי קנפו.  למעשה בית הדין ממליץ לתובע לתעד באופן ברור את התיקונים ועלותם.

תיקונים שצריכים להיעשות מחוץ לבית התובע, יבוצעו על ידי הנתבעת כפי שביקשו שני הצדדים. התיקונים יבוצעו בפיקוח של מפקח אשר ימונה על ידי בית הדין, כדי למנוע מצב בו הצדדים ישובו ויחלקו בשאלה האם התיקון בוצע כראוי.

מאחר ותיקונים אלו הם מחובתה של הנתבעת, עליה לשאת בעלות הפיקוח.

כל התיקונים של הנתבעת ייעשו על פי הנחיות המפקח ואישורו. אין לבצע תיקונים מבלי תיאום ואישור מקדים של המפקח.

במידה והתיקונים של הנתבעת לא יעלו יפה, וזאת על פי חוות דעת של מפקח מטעם ביה"ד, הנתבעת תמשיך לשאת באחריות לתיקונים אלו, כל עוד לא החליט בית הדין אחרת.

על התובע להעביר לביה"ד את רשימת התיקונים שהוא מבקש לבצע בכוחות עצמו ומנגד רשימת תיקונים שהוא מבקש שהנתבעת תתקן בפיקוח בית הדין.

ליקויים שיתגלו בעתיד: הנתבעת תהיה אחראית לתקן ליקויים שלא נכללו ברשימת התיקונים שיבצע התובע, אלא אם היא תוכיח שהליקויים שהתגלו קשורים לתיקוני התובע. ליקויים שברשימת תיקוני התובע יהיו באחריותו של התובע. במידה ויתהוו ליקויים הקשורים לרשימה זו, והתובע יטען שהליקויים החדשים אינם נובעים מהתיקונים שהוא ביצע, חובת ההוכחה מוטלת עליו.

על הנתבעת לסיים  את כל התיקונים בתוך חודש ימים מיום הודעת בית הדין על מינויו של מפקח מטעמו.

במידה ובמסגרת זמן זה לא יושלמו התיקונים על פי אישורו של המפקח, התובע יהיה זכאי לבקש סעד מביה"ד.

בית הדין לא ישא בשום אחריות מכל סוג שהוא לתיקונים שיבוצעו, על ידי אחד הצדדים.

והאמת והשלום אהבו

פסק הדין ניתן ביום ט' בשבט תשפ"ג, 31 בינואר 2023

בזאת באנו על החתום

 

הרב מאיר שקדי          הרב ציון כהן, אב"ד     הרב אבישי קולין