הגשת תביעה צור קשר עם בית הדין לתשלום אגרה

תגיות

Rulings in Englishאומדןאונאהאחריות למוצראסמכתאבורביטוחבר מצראגרמא וגרמידברים שבלבדיווח לרשויותדין נהנהדיני חברותדיני חוזיםדיני עבודהדיני ראיותהודאההוצאה לפועלהוצאות משפטהטעיה בעסקההיעדר יריבותהיתר עסקאהיתר פניה לערכאותהלוואההלנת שכרהמחאה (שיק)הסכם בכפייההסתמכותהפרת הסכםהקדש וצדקההשבת אבידההשכרת רכבהתחייבותהתחייבות למכרהתיישנותזיכיון ורישיוןזכויות יוצריםחוק המדינהחוקי המגןחיוב בסכום שלא נתבעחתם מבלי להביןטאבוטוען ונטעןטענת השטאהלפנים משורת הדיןלשון הרעמוניטיןמחוסר אמנהמחילהמיסיםמכרמכר דירהמכר רכבמכת מדינהמנהגמניעהמניעת רווחמפקח בניהמקום הדיוןמקח טעותמקרקעיןמשפחהמשפט מנהלימתנהנאמנותנזיקיןנזקי גוףסדר הדיןסיטומתאסיטראיסילוק ידעגמת נפשעד מומחהערבותערעורעשיית דין עצמיתפיטורי עובדת בהריוןפיצויי פיטוריןפרשנות חוזהפשרהצו מניעה ועיקולצוואה וירושהקבוצת רכישהקבלנותקנייןריבית והצמדהשבועהשדכנותשומר שכרשומריםשומת נזיקיןשותפותשידוכיםשכירות דירהשכניםשליחותשמירהתאונות דרכיםתביעה ע"פ רישומי התובעתחרותתיווךתנאיםתקנת השוקתשלומי איזון
ארץ חמדה

קבלן שלא תיקן ליקויים בזמן 83129-2

תקציר

בפסק הדין הקודם, הנתבע חוייב לתקן ליקויים בעבודתו, ונקצב לו זמן להשלמת התיקונים. הנתבע לא עמד בזמן הזה, ולטענתו הדבר נבע מכך שהתובע לא ענה לשיחותיו בטלפון. בית הדין פסק שהנתבע איבד את זכות התיקון. אילו הוא התקשה ליצור קשר עם התובע, היה עליו להודיע על כך לבית הדין.

בס"ד, יום רביעי ה באדר א' תשפ"ד

14 בפברואר 2024

תיק מס' 83129-2

החלטה

בעניין שבין

התובע

לבין

הנתבע

רקע

הנתבע הוא איש מקצוע (מרכיב מעקה) שבמהלך התקנת מעקה עשה שמונה חורים מיותרים בשיש בביתו של התובע. ביום שני ו' בטבת תשפ"ד (18 בדצמבר 2023) נתן בית הדין פסק דין ובין היתר כתב:

בכל הנוגע לעבודת תיקון השיש - עומדת לנתבע זכות תיקון. אין כל סיבה לטעון שהנתבע לא יוכל לבצע  תיקון פשוט זה.

...בית הדין שאל את המומחה מה עלות תיקון שמונת החורים המיותרים שנעשו בשיש החדש? המומחה ענה: "סגירה על ידי דבק שיש - 50 ש"ח לחור * 8 חורים = 400 ש"ח".

לסיכום: על הנתבע לתקן בתוך 21 יום את החורים בדבק שיש. ככל והנתבע לא יבצע תיקון זה בזמן הנקוב, הוא יחויב בסך 400 ש"ח. אם הנתבע לא יתקן את החורים בזמן הקצוב, התובעים יוכלו לפנות לבית הדין כדי שיתן פסק דין משלים.

ביום י"ח בשבט (28.1.2024) הודיע התובע למזכירות בית הדין, שהנתבע לא ביצע את תיקון החורים בדבק שיש, ולפיכך הוא ביקש מבית הדין שיוציא פסק דין משלים.

הנתבע טען כי הוא ניסה לתאם טלפונית אך לא היה מענה טלפוני. התובע הגיב על כך שכבר עבר הזמן הנקוב בפסק הדין, ולפיכך הוא מבקש להוציא החלטה בעניין.

בהמשך, התובע הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות על פשרה, אולם, לדבריו, הנתבע לא עמד בהסכמות. אשר על כן, עלינו לדון בבקשת התובע.

דיון: כיוון שהנתבע לא פנה לבית הדין במהלך הארכה שניתנה לו וטען שהתובע אינו מאפשר לו את התיקון, טענתו לאחר תום הארכה – איננה מתקבלת.

לפיכך בית הדין מקבל את בקשת התובע להוצאת פסק דין משלים ולחייב את הנתבע בסכום שקבע המומחה.

החלטות

החלטות אלו מוסיפות על ההחלטות שניתנו ביום שני ו' בטבת תשפ"ד, 18 בדצמבר 2023.

הנתבע חייב לשלם לתובע סך 400 ₪, בגין תיקון החורים בשיש.

התשלום יבוצע בתוך 15 יום מהמועד הנקוב על פסק הדין.

כיוון שמדובר בזוטי דברים ובפסק דין משלים, ניתן לערער על פסק הדין בתוך 7 ימים מהתאריך הנקוב על פסק הדין.

ההחלטה ניתנה בתאריך ה' באדר א' תשפ"ד, 14 בפברואר 2024

בזאת באנו על החתום

_______________

הרב עוז מורנו

_______________

הרב ישועה רטבי, אב"ד

_______________

הרב מנשה צימרמן